måndag 14 mars 2011

Lättlagad GI-mat.

Jag är alldelses för nervös för att skriva om någonting annat. För sanningen är att jag är vettskrämd och rädd för att min intervju på onsdag inte ska gå bra. Sitter i skrivande stund och budar på en biljett hem från *********, där intervjun ska äga rum och är lite hetsig över det... Så, över till det jag egentligen skulle skriva om!

Jag och min sambo äter som sagt GI-kost här hemma och jag vill tipsa om den bok vars recept vi följer. Paulúns GI-månad. Sjukt bra! Varierande recept, de flesta underbart goda och man står så lite vid spisen att det verkligen är värt att laga mat varje dag! Under vardagarna är recepten för frukost och lunch för en person och middagen för två. Under helgerna är recepten för två och lite mer ambitiösa för att på söndagen avslutas med en middag för fyra. Igår bjöd vi över några vänner på kvällsfika som bland annat bestod av GI-frallor som var mycket uppskattade. Så om man aldrig ätit GI-kost förut så är detta ett väldigt lätt sätt att börja på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar