lördag 13 november 2010

Tiden bara rusar iväg.

Det känns helt overkligt! Ena dagen tror man att det är tisdag så plötsligt är det fredag... Är det så att tiden går snabbare ju äldre man blir? Nice...

Halloweenfesten var riktigt grym! Alla hade verkligen engegerat sig i sina utstyrslar och Lara hade pyntat sin lägenhet till max! Sjukt häftigt! Framåt natten satt vi och kollade på grymt läskiga skräckfilmer och drack körsbärsvin (såg ut som blod..eeeuuw!)...

Det är mycket som händer nu. Jag har börjat med en ny och tillika sista fördjupningskurs. Den är nog den roligaste och mest intressanta kursen jag läst! Känner mig lyckligt lottad som får läsa den för min lärare Gösta innan han går i pension. Efter det lär den inte vara densamma. Andréas har sökt jobb i Stockholm och får reda på om han får komma på intervju senast den 17:e november. Vi pratade mycket om detta igår och kom fram till att jag har lite delade känslor. Självklart vill jag att Andréas skall lyckas och göra karriär på ett så känt och bra företag... men samtidigt kommer vi få bo isär igen i minst sex månader och sen måste jag ju rycka upp mina rötter och flytta med. Vi får se hur det blir... Vill helst inte tänka på allt jobbigt förrän det verkligen skulle bli aktuellt.

Jag och Emma har så smått börjat planera vårt examensarbete. På måndag skall vi undersöka chanserna att få ett MFS-stipendium (minor fieldstudies) och åka utomlands. Jag tänker inte avslöja vart eller varför förrän vi fått ett "ja". Men sjukt spännnade är det!!! Så exalterad!

Ikväll bär det av till Skrutten (Andrew) och Skorpan (Ellinor) där även Räkan (Zandra A) joinar för en fatastisk middag och härligt sällskap! Och ja... det är vi på bilden... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar